برای ورود به ویلاگ ثبت نام کنید رضا نورالهی حق نداری وارد این وبلاگ بشی بزن بچاک
بایگانی ارديبهشت ۱۳۹۴ :: اخبار یارانه نقدی سال 1394

اخبار یارانه نقدی سال 1394

خبرهای یارانه نقدی سال 94

۴۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

خانه‌دار شدن با 100 میلیون درسال 94

آن دسته از خریدارانی که با بودجه‌ای کمتر از 100 میلیون تومان قصد خرید در بازار مسکن را دارند باید آگاه باشند که با این میزان بودجه، امکان خرید برای آنها در بازار مسکن مهیا است!

 

به نوشته دنیای اقتصاد،البته باید یادآور شد که تعداد واحدهایی که با کمتر از 100 میلیون تومان می‌توان خرید کرد، انگشت شمار است اما با کمک وام خرید مسکن به تعداد فایل‌های فروشی افزوده می‌شود.

عده ای یا بهتر است گفته شود که اکثر متقاضیان در بازار مسکن معتقدند: خریدی که در بازار مسکن می‌توان با بودجه 100 میلیون تومانی یا به اضافه وام خرید مسکن، انجام داد خرید سوئیت است نه واحد مسکونی.

یکی از فایل‌های ارزان‌قیمت که به بازار خرید و فروش عرضه شده و به فروش رسیده است یک واحد مسکونی یا همان سوئیت به متراژ 29 متر مربع، 18 ساله در محدوده میدان خراسان بوده است.

این سوئیت جدا از مبلغ وام، 30 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود و جالب است بدانید 15 میلیون تومان این مبلغ هم به صورت رهن در بازار اجاره تعیین شده بود. به هر حال خریدار با کمک 35 میلیون تومان وام این واحد را خریداری کرده است (مبلغ کل این واحد 65 میلیون تومان محاسبه شده بود).

همچنین یکی دیگر از سوئیت‌های ارزان‌قیمت مربوط به واحدی 40 متری 20 سال ساخت در خیابان‌هاشمی است که مبلغ کل آن 80 میلیون تومان از سوی مالک عنوان شده بود و 45 میلیون تومان از این مبلغ از طریق وام در نظر گرفته شده بود و واحد مذکور به خریدار تحویل داده شده است.

علاوه براین 40 میلیون تومان برای قیمت فروش واحدی به متراژ 33 متر مربع در خیابان جیحون بین سپه و مالک اشتر اعلام شده است. البته ناگفته نماند که 40 میلیون تومان بخشی از مبلغ خرید است و 45 میلیون تومان، مابقی قیمت خرید در قالب وام خرید مسکن عنوان شده است.

یکی از بنگاهداران فعال در شرق تهران درباره مشتری سوئیت‌های این چنینی به «دنیای اقتصاد» گفت: اکثر خریداران این دسته از واحدهای متراژ کوچک، افراد مجرد هستند که برای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن به خرید چنین سوئیت‌هایی رو می‌آورند و حتی در بازار رهن و اجاره هم این سوئیت‌ها توسط افراد مجرد اجاره می‌شود.

ادامه مطلب...
۳۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۸:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سارینا شوشانا

شاخص های دولت برای شناسایی دهک های پر در آمد

 شاخص های دولت برای شناسایی دهک های پر در آمد

ساعت24-نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن صحه گذاشتن بر اقدام دولت برای حذف دهک های پردر آمد از دریافت یارانه نقدی معتقدند دولت باید شاخص های خود را برای این اقدام به صورت شفاف اعلام کند.
شاخص های دولت برای شناسایی دهک های پر در آمد
 
 روز گذشته در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اعتراضاتی از سوی نمایندگان مبنی بر حذف افراد مستضعف و کارگر از دریافت یارانه نقدی مطرح شد.

سعید زمانیان نماینده مردم شهرکرد در مجلس در تذکری این اعتراض را اعلام کرد و خواستار ارائه گزارشی دقیق در این خصوص شد. در این گزارش دیدگاه برخی از اعضای کمیسیون‌های برنامه و بودجه و اقتصادی مجلس را نیز درباره این تذکر می‌خوانید:

تاجگردون: ۴ شاخص مهم برای حذف افراد از دریافت یارانه نقدی/راه بازگشت وجود دارد

غلامرضا تاجگردون در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص شاخص های دولت برای حذف یارانه نقدی افراد گفت: دولت شاخص هایی برای حذف افراد از دریافت یارانه نقدی دارد اما تاکنون این شاخص ها را به کمیسیون برنامه اعلام نکرده است.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی در تشریح شاخص های احتمالی دولت گفت: گردش مالی، در آمد، دارایی، سفر های خارجی متعدد از شاخص های دولت برای حذف افراد ثروتمند از دریافت یارانه نقدی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: دولت بر اساس این شاخص ها پیش می رود و افراد قابل شناسایی را حذف می کند.

تاجگردون با بیان اینکه افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی حذف شده اند به یک دهک نیز نمی رسند اظهار داشت: دولت راه را برای کسانی که به حذف یارانه ها اعتراض دارند و به اشتباه یارانه های آن ها حذف شده است باز گذاشته است و افراد می توانند در سامانه مورد نظر شکایات خود را ثبت کنند.

عثمانی: دولت شاخص های دهک های پر در آمد را اعلام کند

در ادامه محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: دولت باید شاخص های دهک های پر در آمد را به صورت شفاف اعلام کند.

وی در تشریح شاخص های احتمالی گفت: ثروت و دارایی افراد باید مبنای اصلی دریافت یا عدم دریافت یارانه نقدی باشد.

وی گفت: تاکنون از حوزه انتخابیه ام اخباری مبنی بر حذف ناعادلانه افراد از دریافت یارانه نقدی دریافت نکرده ام.

پور ابرهیمی:دولت تبعات حذف یارانه را متوجه مجلس نکند

محمدرضا پور ابرهیمی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: چند روز گذشته برخی افراد کارمند و مستحق دریافت یارانه نقدی به بنده مراجعه کرده و نسبت به عدم دریافت یارانه اعتراض کردند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دولت غیر منطقی یا برحسب اشتباه حذف یارانه ها را انجام دهد که تبعات آن را به مجلس مرتبط کند که مجلس در قانون بودجه ۳ هزار میلیارد اعتبارات یارانه های نقدی را کاهش داده است؛ مجلس واکنش نشان خواهد داد.

وی تاکید کرد: دولت باید شاخص های خود را برای حذف افراد از دریافت یارانه نقدی به صورت شفاف بیان کند.

پور ابرهیمی گفت: از دولت درخواست کرده ایم گزارشی در این خصوص به کمیسیون اقتصاد ارائه دهند.

به گزارش مهر بر اساس قانون بودجه سال ۱۳۹۴ دولت مجاز است ۳۹ هزار میلیارد تومان به صورت نقدی یا غیر نقدی به افراد یارانه بدهد. این مبلغ در سال گذشته ۴۲ هزار میلیارد تومان بود که امسال ۳ هزار میلیارد کاهش یافت. و دولت موظف به حذف دهک های در آمد بالا شد.

نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه نیز چندی قبل از کسری ۱۸ هزار میلیاردی اجرای قانون هدفمندی خبر داده بود.

مجلس در ایام بررسی قانون بودجه قصد داشت شاخص هایی را برای حذف افراد از دریافت یارانه نقدی اعلام کند مانند حقوق بالای ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی و املاک و مستغلات که از این کار منصرف شده و تصمیم گرفت دست دولت را در انجام این کار باز بگذارد.
۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۱:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سارینا شوشانا

یارانه چند نفر در سال 94 حذف می شود؟

به گزارش "بوشهرنیوز" وزیر کار از افزایش یارانه طبقات پایین و دهکهای کم درآمد و تقویت سبد غذایی آنها خبر داده و گفته است: تعداد افرادی که یارانه آنها حذف خواهد شد به 6 میلیون نفر رسیده است.

 

به گزارش ایسنا، علی ربیعی گفته است: طبقات پایین و دهکهای کم درآمد نگران نباشند زیرا نه تنها یارانه شان کم نمی شود بلکه افزایش هم می‌یابد و سبد غذایی آنها تقویت خواهد شد.

 

او همچنین از سفارش شخص رییس جمهور مبنی بر جلوگیری از آسیب دهکهای میانی و پایینی در اقدام حذف یارانه‌ها و تاکید بر لزوم توجه به بیمه و تأمین اقلام مهم و ضروری سبد خانوارها در جریان حذف و اضافه‌ها خبر داده است.

 

ربیعی در گفت‌وگو با بخش خبری سیما اعلام کرد که بر اساس اقدامات صورت گرفته تعداد کسانی که یارانه آنها حذف خواهد شد به 6 میلیون نفر رسیده است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در قانون اجازه حذف یارانه افرادی که غیرنیازمند شناخته شده داده شده است، گفت: این طرح تا مدتی آزمایشی خواهد بود که ضعفهای آن شناسایی شود به همین دلیل از اقشار سطح بالای جامعه شروع کرده‌ایم که در این مسیر با خطاهای کوچک و ناچیزی روبرو شدیم.



ادامه مطلب...
۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۱:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سارینا شوشانا

کدام دهک از یارانه نقدی 94 حذف خواهد شد

کدام دهک از یارانه نقدی 94 حذف خواهد شد

خانوارهای پردرآمد از یارانه نقدی حذف خواهند شد


ادامه مطلب...
۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۸:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سارینا شوشانا

مقدار افزایش یارانه های خانوار کم درآمد 94

مقدار افزایش یارانه های خانوار کم درآمد 94

درسال 1394 میزان دریافت یارانه نقدی خانوارهای کم درآمد افزایش خواهد یافت

جهت مشاهده جزئیات بیشتر کلیک کنید

نظر شما درباره افزاریش یارانه های نقدی چیست؟


ادامه مطلب...
۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۸:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سارینا شوشانا

خبر حذف 4میلیون یارانه‌بگیر از قول سخنگوی دولت صحت ندارد

خبر حذف 4میلیون یارانه‌بگیر از قول سخنگوی دولت صحت ندارد


 دفتر سخنگوی دولت در پی انتشار خبر حذف 4 میلیون یارانه‌بگیر از قول وی در برخی رسانه‌ها اعلام کرد که این خبر صحت ندارد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا،این موضوع در برخی از رسانه‌ها از قول محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، روز دوشنبه در بازدید از پارک علم و فناوری استان البرز اعلام شده بود.


ادامه مطلب...
۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سارینا شوشانا

حذف شدگان از یارانه اردیبهشت 94 تا پنجم خرداد صبر کنند

 آن دسته از حذف شدگان دریافت یارانه نقدی که نسبت به قطع یارانه خود معترضند می‌توانند برای به ثبت درخواست اعتراض خود در سامانه www.yaraneh10.ir اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، طی روزهای گذشته وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای از حذف شدگان دریافت یارانه نقدی خواست تا در صورتی که به قطع یارانه خود معترضند با مراجعه به یک آدرس الکترونیکی درخواست اعتراض خود را ثبت کنند.

وزارت کار همچنین مهلت یکماهه‌ای برای ثبت درخواستهای اعتراض تعیین کرده است و بر این اساس حذف شدگان از دریافت یارانه یک ماه فرصت دارند که از پنجم خرداد یعنی درست از یک هفته آینده درخواست اعتراض خود را در سامانه yaraneh10.ir ثبت کنند.

تشخیص افراد غیر نیازمند به دریافت یارانه و قطع یارانه آنها به موجب تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۳۹۴ صورت گرفته و فرآیند بررسی اعتراضات از مرحله ثبت درخواست تا پاسخ نهایی به شکل غیر حضوری و توسط کمیسیون موضوع ماده ۱۰ قانون هدفمندکردن یارانه ها انجام می‌گیرد.

برقراری مجدد پرداخت یارانه افراد نیز منوط به بررسی اعتراض حذف شدگان توسط کمیسیون مربوطه و در صورت استحقاق خواهد بود.

به گزارش ایسنا، موضوع حذف یارانه ثروتمندان و گروه‌های غیرنیازمند از جمله اخبار در صدر هفته‌های گذشته بوده و مردم با حساسیت و وسواس خاصی آن را پیگیری می‌کنند.

بی تردید اصلاح نظام هدفمندی یارانه‌ها و حذف غیر نیازمندان علاوه بر آنکه فعالیتی اقتصادی است، اقدامی اجتماعی نیز به شمار می‌رود.

اجرای عدالت اجتماعی، توزیع عادلانه ثروت و درآمد، حمایت از محرومان، کاهش فاصله طبقاتی و رفع فقر و محرومیت از جمله موضوعاتی است که همواره مورد تاکید دولتها بوده و درصدد تحقق آن برآمده‌اند بر همین اساس دولت تدبیر و امید نیز از آغاز فعالیت دغدغه اجرای عدالت اجتماعی و بهبود وضعیت معیشت مردم و توسعه کشور بدون اعمال فشار بر اقشار آسیب‌پذیر را در اولویت خود قرار داده و طرح ارائه سبد امنیت غذایی، تلاش برای رفع مشکلات صندوق‌های بازنشستگی و صدور 8.5 میلیون دفترچه بیمه درمانی عزم دولت یازدهم برای تحقق این امر را نشان می‌دهد.

علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی بر این باور است که طرح هدفمند کردن یارانه‌ها از ابتدا باید به درستی و بر مبنای استحقاق افراد و نیاز اقشار جامعه انجام می‌شد اما ناتوانی در انجام این کار سبب توزیع یکسان یارانه‌ میان همگان شده و امروز باید این مسیر اصلاح شود.

او می‌گوید: در هیچ کجای جهان یارانه‌ها به طور یکسان میان همه توزیع نمی‌شود لذا اصرار بر ادامه وضعیت کنونی با در نظر گرفتن شرایط کشور قابل دفاع نیست و در مقوله سیاستهای اقتصاد مقاومتی نیز نمی‌گنجد.

ربیعی اصلاح نظام یارانه‌ها را تصمیمی شجاعانه و تحقق آن را نیازمند فعالیت صادقانه می‌داند و می‌گوید: عادلانه نیست که کارگران، کارمندان، از کارافتادگان، روستاییان و سایر اقشار ضعیف به اندازه گروه‌های برخوردار اقتصادی از یارانه مستقیم برخوردار شوند.

او می‌افزاید: هدف نهایی این رویه و اصلاحات، تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و عدالت اجتماعی توسعه‌گرا است و در این مسیر به تکلیف قانونی و سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری متکی هستیم.

به گفته وزیر کار، بند 4 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر لزوم استفاده از ظرفیت اجرای هدفمند‌سازی یارانه‌ها در جهت افزایش تولید، رونق اشتغال و بهره‌وری، کاهش شدت انرژی و ارتقاء شاخص‌های عدالت اجتماعی تاکید دارد.

ربیعی همچنین با اشاره به امکان بروز خطای نوع اول در مورد افرادی که باید حذف شوند و خطای نوع دوم در مورد حذف افرادی که نباید حذف شوند تاکید کرده است که در چند ماه گذشته مطالعات دقیق کارشناسی صورت گرفته تا در فرایند حذف اقشار غیرنیازمند کمترین خطا و اشتباه رخ دهد هرچند که در این مسیر بروز خطا و اشتباه اجتناب‌ناپذیر است.

او مصرانه از مردم خواسته است تا در مسیر اصلاح هدفمندی یارانه‌ها و حذف غیرنیازمندان اشتباهات احتمالی را با سعه صدر تحمل کنند و اطمینان داشته باشند که تمهیدات لازم برای رسیدگی به شکایات در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، پس از ثبت درخواست اعتراص حذف شدگان از دریافت یارانه در سامانه www.yaraneh10.ir که از تاریخ 5 خرداد ماه 94 فعال خواهد شد، کمیسیون ماده 10 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها حداکثرتا 15 روز به درخواستهای اعتراض پاسخ خواهد داد.



ادامه مطلب...
۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سارینا شوشانا

افزایش یارانه دهک‌های کم درآمد در سال 94

افزایش یارانه دهک‌های کم درآمد در سال 94

وزیر کار از افزایش یارانه طبقات پایین و دهکهای کم درآمد و تقویت سبد غذایی آنها خبر داده و گفته است: تعداد افرادی که یارانه آنها حذف خواهد شد به ۶ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک علی ربیعی گفته است: طبقات پایین و دهکهای کم درآمد نگران نباشند زیرا نه تنها یارانه شان کم نمی شود بلکه افزایش هم می‌یابد و سبد غذایی آنها تقویت خواهد شد. او همچنین از سفارش شخص رییس جمهور مبنی بر جلوگیری از آسیب دهکهای میانی و پایینی در اقدام حذف یارانه‌ها و تاکید بر لزوم توجه به بیمه و تأمین اقلام مهم و ضروری سبد خانوارها در جریان حذف و اضافه‌ها خبر داده است. ربیعی در گفت‌وگو با بخش خبری سیما اعلام کرد که بر اساس اقدامات صورت گرفته تعداد کسانی که یارانه آنها حذف خواهد شد به 6 میلیون نفر رسیده است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در قانون اجازه حذف یارانه افرادی که غیرنیازمند شناخته شده داده شده است، گفت: این طرح تا مدتی آزمایشی خواهد بود که ضعفهای آن شناسایی شود به همین دلیل از اقشار سطح بالای جامعه شروع کرده‌ایم که در این مسیر با خطاهای کوچک و ناچیزی روبرو شدیم. منبع: ایسنا


نظر شما درباره افزایش یارانه خانوارهای کم درآمد چیست ؟


ادامه مطلب...
۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۶:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سارینا شوشانا

افزایش ابهامات درباره موج جدید حذف یارانه نقدی؛ چرا دولت شاخص قطع یارانه را اعلام نمی کند؟ 94

تعدادی از نمایندگان مجلس از قطع یارانه نقدی برخی شهروندان در اردیبهشت‌ماه خبر داده و همزمان از دولت خواسته‌اند شاخص‌های خود را درباره نحوه شناسایی و قطع یارانه نقدی پردرآمدها اعلام عمومی کند.

 

به گزارش جنوب نیوز، پنجاه و یکمین یارانه نقدی شهروندان ایرانی پنجشنبه شب ساعت ۲۴به‌حساب آنان واریز شد و این یارانه از بامداد جمعه قابل برداشت شد. دولت طی ماه‌های اسفند۹۳ و فروردین۹۴ یارانه نقدی تعدادی از شهروندان را قطع کرد که گفته می‌شود شامل حدود ۲۵۰هزار نفر شده است.

 

انتشار این خبر در فروردین‌ماه امسال بازتاب گسترده‌ای داشت. دولت ابتدا منکر حذف هرگونه یارانه نقدی شهروندان شد اما کمی بعد محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت تأیید کرد که یارانه برخی شهروندان مطابق مجوز‌های قانونی سال گذشته قطع شده است و دولت تاکنون اقدامی برای قطع یارانه نقدی شهروندان مطابق قانون بودجه سال۹۴به‌عمل نیاورده است. در تبصره ۲۰قانون بودجه سال ۹۴دولت ملزم است یارانه نقدی افراد پردرآمد را با توجه به بعد خانوار و محل سکونت و میزان درآمد و... قطع کند.

 

به گفته نوبخت آیین‌نامه مربوطه به هیأت دولت رفته است و هیأت دولت هم هفته گذشته این موضوع را به شور گذاشت لیکن هنوز راهکار منتهی به نحوه شناسایی و حذف پردرآمدها از چرخه یارانه نقدی مصوب نهایی نشده است.

 

با این حال قطع یارانه نقدی پردرآمدها براساس مجوز سال‌های گذشته ادامه دارد. در جدیدترین نمونه هم برخی نمایندگان گفته‌اند یارانه نقدی تعدادی از شهروندان قطع شده است. ازجمله دیروز سعید زمانیان دهکردی در جلسه علنی مجلس طی تذکری خطاب به رئیس‌جمهور گفت: چند شب قبل که یارانه‌ها واریز شد، تعدادی افراد مستضعف و مظلوم که درآمد بالایی ندارند یارانه‌هایشان قطع شده است.

 

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از رئیس‌جمهور خواهشمندم در نوع برخورد و چگونگی حذف یارانه‌ها دقت کند و مشخص کند این اقدام برچه اساسی صورت می‌گیرد.

 

محمد حسن ابوترابی فرد نایب‌رئیس مجلس که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر ضمن تأیید آن خاطرنشان کرد: باید دقت و توجه لازم در این زمینه از سوی دولت صورت گیرد. محمد رضا پورابراهیمی، نماینده کرمان هم به خبرنگار پارلمانی همشهری گفت که طی یکی‌دو روز اخیر جمعی از شهروندان به بنده مراجعه کرده و گفتند یارانه اردیبهشت آنان قطع شده است.

 

پورابراهیمی افزود: این افراد خود را با درآمد پایین معرفی کردند که امیدواریم یارانه چنین کسانی قطع نشده باشد. وی گفت: دولت باید در این زمینه شفاف‌سازی‌ کرده و بگوید براساس چه شاخصی یارانه شهروندان را قطع می‌کند. وی گفت اگر دولت بخواهد یارانه شهروندان را به‌گونه‌ای قطع کند که موجب اعتراض و انتقاد شده و در همان حال هم مسئولیت را متوجه مجلس کند، بدون شک مجلس واکنش نشان خواهد داد.

 

غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران هم در گفت‌وگو با همشهری گفت بهترین راه این است دولت شاخص‌ها را اعلام کند تا همه‌‌چیز مشخص شود. وی گفت: دولت هنوز شاخص‌های شناسایی و حذف یارانه پردرآمدها را اعلام نکرده و همین موضوع باعث برخی ابهامات شده است.  محمد قسیم عثمانی و احمد امیرآبادی هم ۲نماینده دیگر مجلس بودند که دیروز در گفت‌وگو با همشهری از دولت خواستند شاخص‌های حذف یارانه نقدی شهروندان را اعلام کند تا پاسخی برای مردم داشته باشند.

 

مهلت یکماهه برای اعتراض به قطع یارانه نقدی

 

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: حذف‌شدگان از دریافت یارانه نقدی در سال‌جاری، درصورت اعتراض می‌توانند از پنجم خردادماه به‌مدت یک‌ماه اعتراض خود را مطرح کنند.

 

در اطلاعیه رسمی این وزارتخانه تأکید شده است: آن دسته از شهروندانی که براساس تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۳۹۴ افراد غیرنیازمند تشخیص داده و یارانه آنها قطع شده است، درصورت اعتراض می‌توانند از تاریخ سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ به‌مدت یک‌ماه به آدرس الکترونیکی که اعلام می‌شود، مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند. ۱- فرایند بررسی اعتراضات (از ثبت درخواست تا پاسخ) کاملا غیرحضوری صورت خواهد گرفت. ۲- کمیسیون موضوع ماده ۱۰ قانون هدفمندکردن یارانه‌ها اعتراض افراد را بررسی می‌کند و درصورت استحقاق یارانه به‌طور مجدد برقرار خواهد شد./ منبع: همشهری کد




ادامه مطلب...
۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۶:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سارینا شوشانا

وزیر رفاه: ١٥ روزه به درخواست‌کنندگان یارانه پاسخ می‌دهیم 94

وزیر رفاه: ١٥ روزه به درخواست‌کنندگان یارانه پاسخ می‌دهیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اصلاح نظام یارانه‌ای از مردم خواست اشتباهات احتمالی در هنگام اجرای طرح را با سعه صدر تحمل کنند و گفت: ما خود را متعهد می‌دانیم که پس از ثبت اعتراض از ٥ خردادماه و از طریق سامانه yaraneh١٠. ir (موضوع کمیسیون ماده ١٠ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها)، حداکثر تا ١٥ روز پاسخگوی شهروندان باشیم. علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره حذف گروه‌های غیر نیازمند از دریافت یارانه توضیحاتی داد. وی به ایسنا گفت: باید توجه شود که از سال ١٣٨٩ به این سو تنها در طرح‌های عمرانی کشور٥٠٠ هزار نفر شغل خود را از دست داده‌اند و این نتیجه فشار هزینه پرداخت یارانه‌های نقدی بر منابع عمرانی است. هزینه یارانه‌های نقدی در سال جاری بیش از دو برابر بودجه طرح‌های عمرانی کشور خواهد بود. استمرار این وضعیت به معنای افزایش بیکاری جوانان این کشور است که به‌طور قطع مورد نظر مردم خوب ما نیست. وی اضافه کرد: اصلاح نظام یارانه‌ها تصمیمی شجاعانه و تحقق آن نیازمند فعالیت صادقانه است. شایسته آن است که همه ما به منافع درازمدت و مصلحت جمعی همه ایرانیان و نسل‌های آتی بیندیشیم.


ادامه مطلب...
۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۷:۵۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سارینا شوشانا